PwJ LAB3

tematyka:
Pętle
Tablice jednowymiarowe
Tablice wielowymiarowe
String tokenizer
Typy Obiektowe
klasa Random
podział programu na funkcje
javadoc

Teoria:
Pętle
Tablice jednowymiarowe
Tablice wielowymiarowe
String Tokenizer
Typy Obiektowe
klasa Random
funkcje – doczytać do Command-Line Arguments (bez Constructors i bez elementów niżej).
javadoc

Przykłady
Przyklad uzycia fora – silnia
Dzialania z tablicami
Typy Obiektowe
Metody
javadoc

Zadania:
1) Napisz program z użyciem funkcji, który oblicza N elementów ciągu Fibonacciego. Rozwiąż program iteracyjnie oraz rekurencyjnie. Wartość N podaje użytkownik. Zweryfikuj poprawność wprowadzonej danej i przyjmij odpowiednie ograniczenia. W przypadku błędnych danych program poprosi o wprowadzenie poprawnej danej lub umożliwi zakończenie działania.

2) Napisz program z podziałem na funkcje, który pobierze od użytkownika 6 liczb, będące jego typami w losowaniu LOTTO.
Program posiadać będzie funkcję, która poda wyniki dzisiejszego wieczornego losowania LOTTO (wybierze 6 liczb z 49).
Program posiadać będzie drugą funkcję, która sprawdzi ile liczb trafił użytkownik.
UWAGA! Pamiętaj, że program losuje liczby bez zwracania tzn. w losowaniu nie może paść dwa razy liczba 8 itp.
Przygotuj javadoc w którym opiszesz dlaczego akurat takie funkcje przygotowałeś w programie, wykorzystaj odpowiednie parametry w celu pełnej dokumentacji programu. Po przetestowaniu i sprawdzeniu całości oznacz wszystkie funkcje jako wersje 1.0 za pomocą javadoc, dodaj także autora funkcji i opisz parametry wejsciowe i wyjściowe.

3) Napisz program jak wyżej, jednak użytkownik poda liczbę gier oraz typy na każdą grę. Użytkownik będzie mógł podać jednak te same liczby do wszystkich losowań (program spyta o taką opcję).
Dodając nowe funkcje uzupełnij javadoc opisując, że to są metody z wersji 1.2 programu. Dodaj parametry wejściowe i wyjściowe.
Jeśli wymagana będzie modyfikacja funkcji, to zostaw oryginalną wersję 1.0 i dodaj opis @deprecated oraz odnośnik @see lub @link do nowszej wersji

4) Napisz program który posiada funkcje pobierającą dane studentów bieżącej grupy z pliku „nazwa_grupy.txt”. Imię oraz Nazwisko sprawdź w swojej grupie USOS i przygotuj taki plik.
Przykładowy format pliku to:
Hubert Zembrowski 61316
Jan Kowalski 12345
Donald Tusk 123456

Argumentem wywołania funkcji jest tablica wielowymiarowa, do której wprowadzisz dane.

Następnie przygotuj kolejną funkcję, która posortuje studentów według długości nazwiska (nazwiska malejąco). Pierwszym 5 studentom wystawi ocenę 2, kolejnym 5 wystawi ocenę 3, pozostałem wystawi ocenę 4. Argumentem wywołania funkcji będzie tablica z danymi.

Trzecią funkcją wypisz dane z tablicy na ekranie, a w ostatnią funkcję zapisz danę do pliku „nazwa_grupy_oceny.txt”, której argumentem wywołania będzie tablica z danymi oraz nazwa pliku.

Po przetestowaniu i sprawdzeniu całości opisz wszystkie funkcje za pomocą javadoc, dodaj np. autora funkcji i opisz parametry wejściowe i wyjściowe.

5) bedzie inne