PwJ LAB 1

tematyka
Pierwszy Program
Zmienne
Pobieranie danych
instrukcje sterujace

Teoria:
pierwszy program
https://ideone.com/b1La3U
zmienne
https://ideone.com/UdU4EQ
pobranie danych
https://ideone.com/NdVKtv
alternatywnie Buffered Reader
if / switch case
https://ideone.com/PvRfIm
Uwaga. W JAVIE każda klasa powinna być utworzona w pliku o tej samej nazwie (np. klasa public class InstrukcjeSterujace
w pliku InstrukcjeSterujace.java)
Uwaga. W Netbeans domyślnie tworzona jest klasa w konkretnej paczce. Do zajęć nr 5 nie będzie potrzeby wykorzystywania tego. Zatem możemy przy tworzeniu projektu pomijać to poprzez odznaczenie tworzenia klasy (create main class) lub usunięcie nazwy przed kropką tzn. zamiast javaaplication1.JavaApplication1 zostawić np. JavaAplication. Jeśli tworzymy jednak paczkę to musimy o tym pamiętać i stosownie zapisać w kodzie programu ta informacje.

Zadania:
1) Napisz program, który pobierze od użytkownika do trzech zmiennych następujące dane:
Imię
Nazwisko
wiek
a następnie np. przy podaniu danych Jan Kowalski 23 wypisze następujący komunikat:
Witaj Jan Kowalski urodziłeś się w roku 1998.

2) Napisz program „Quiz”.
Wymyśl 10 pytań i do każdego pytania po 4 odpowiedzi. Program będzie sumował punkty za poprawnie udzielone pytania. Na końcu wypisz nick uczestnika oraz sumę punktów.
Użytkownik zgodnie z instrukcjami na ekranie najpierw przedstawi się a następnie zacznie odpowiadać na pytania.
Napisz program w dwóch wariantach. Raz jak użytkownik wybiera odpowiedzi numerami tj 1,2,3,4 a raz wprowadzając treść odpowiedzi.
Zastanów się, jak porównywać stringi. Sprawdź jak działa metoda equals dla string. Przetestuj program ze studentem obok.